Ochranný svaz autorský pro práva k dílům hudebním (OSA) ve spolupráci s nakladatelstvím Albatros Media vydal v lednu 2021 knihu autorů Josefa Vlčka a Jaromíra Havlíka, inzerovanou jako Příběhy písní. Stalo se tak poté, co spisovatel a hudební publicista Michal Bystrov publikoval po více než 12 let stejnojmennou sérii příběhů o historii a vzniku starých zlidovělých skladeb v různých médiích, počínaje několikaletým seriálem v UNI a velkými materiály v Lidových novinách, Reflexu a Deníku konče. Výsledkem byly tři úspěšné knihy Michala Bystrova Příběhy písní (díl I-III), vydané mezi lety 2009 a 2015 u nakladatelství Galén. Jednotlivé díly zaštítili úvodním slovem Josef Škvorecký, Jiří Černý a Jiří Suchý. Na projektu se podílela řada dalších osobností, například Jiřina Fikejzová, Eduard Krečmar, Miloň Čepelka, Jiří Tichota a další. Knihy se dočkaly desítek kladných recenzí a vedly ke vzniku koncepce alba Wabi & Ďáblovo stádo: Příběhy písní (Supraphon / Tranzistor 2014), na němž účinkují Wabi Daněk, Radůza či Jaromír Nohavica. U tohoto mediálně sledovaného projektu měl Michal Bystrov roli supervizora. Publicista Josef Vlček Michala Bystrova i jeho knihy zná – mimo jiné s ním několik let spolupracoval v redakčním kruhu časopisů Rock & Pop a Rock & All pod vedením Vojtěcha Lindaura (nemluvě o tom, že v nakl. Galén vyšel knižní rozhovor s jeho osobou – Zub času, 2012). Přesto neváhal použít zavedený název. Lze namítnout, že je to název příliš vágní. Ano – jako Babička Boženy Němcové. V jednoduchosti je síla. Nakladatelství Galén včas varovalo vydavatele, že hodlá použít titul někoho jiného, navíc knihy, která se stále prodává. Nelze si tedy myslet, že jde o omyl. V případě, jako je tento, kdy řadu let běžel úspěšný projekt, o němž se ve světě české hudební publicistiky, ale i mezi muzikanty ví a který se dočkal tolika ohlasů, jde přinejmenším o faux pas. A je ironií, že se ho dopustil zrovna Ochranný svaz autorský.